Beställning av nycklar
De nycklar som kan beställas via nedan formulär avser endast nycklar som föreningen hanterar i sina låssystem, d.v.s. nycklar till lås till som ursprungligen monterats i fastigheten för:
- Lägenhetsdörrar
- Trapphusportar
- Soprum
- Cykelförråd
Nya nycklar beställs genom att fylla i nedan formulär. I formuläret behöver du ange följande information:
- Bostadsrättsinnehavare (namn)
- Personnummer
- Telefonnummer
- E-postadress (om du inte har någon e-postadress lämnas detta fält tomt)
- Antal nycklar som önskas beställas
- Lägenhetsnummer
- Meddelande (frivilligt)
- Bild på nyckel: Du behöver också ta en bild på din befintliga nyckel där samtliga nummer på nyckeln tydligt syns och därefter ladda upp bilden i fråga.
- Systemnummer på befintlig nyckel eller fungerande extranyckel.
- Nyckelmärkning på befintlig nyckel eller fungerande extranyckel
- Löpnummer på befintlig nyckel eller fungerande extranyckel
- Variantkod på befintlig nyckel eller fungerande extranyckel
- Anledning (för att föreningen ska kunna skaffa sig en bild om någon nyckel är på vift)
Se exempelbild nedan för hjälp att identifiera respektive nummer på nyckeln.
Vad händer efter att jag har skickat in information i formuläret?
- Styrelsen (nyckelansvarig) skapar en nyckelrekvisition baserat på skickad information från medlemmen.
- Styrelsen (nyckelansvarig) skickar en nyckelrekvisition till Täby Lås AB .
- Täby Lås AB informerar via e-post och/eller telefon medlemmen när nyckeln finns att hämta.
- Tiden för att hantera detta varierar, men räkna med att det tar ca 3-5 veckor.
Kostnad för nya nycklar
Extranycklar debiteras medlem med faktisk kostnad.
Upphämtning och betalning av nya nycklar
Nycklar hämtas och betalas av medlemmen hos Täby Lås AB, Centralvägen 5, Vallentuna.